logo-ajunt
WEB ACCESSIBLE

Una aplicació que detecta la sedimentació al fons marí de La Marina, guanyadora del Hackaton de Las Naves

29/03/2021
  • Estrategies de ciutat

 

  • L’equip internacional aconsegueix el 1er premi d’aquesta competició internacional online, celebrada aquest cap de setmana en el marc del projecte FogGuru
  • 63 participants de 10 països de tot el món han competit analitzant les dades instal·lades en un laboratori urbà a La Marina
  • El 2on i 3er premi han recaigut en dos app que ofereixen informació diversa de La Marina -oratge, trànsit, etc.- a visitants i restaurants de la zona, així com dades útils per limitar l’accés de gent en temps de COVID

 Durant més de 48 hores d’aquest passat cap de setmana, 63 participants de fins a 10 països de tot el món, han competit en el hackaton internacional #HackTheFog, un concurs per idear un prototip d’aplicació que millore la sostenibilitat de La Marina de València. Repartits en 15 equips, els i les concursants han treballat amb la gestió de dades, basada en “fog computing” o “computació en la boira”, extretes dels sensors instal·lats al port, en el marc del projecte europeu FogGuru, del que Las Naves forma part.

Fog Pandits ha estat l’equip que s’ha emportat el primer premi. Els seus membres han ideat una app en la que es detecten els problemes de sedimentació que afecten habitualment als ports. Segons explicaren en la seua presentació, l’acumulació d’aquesta impacta negativament en la qualitat de l’aigua i pot perjudicar a la biodiversitat. “Amb l’ajuda dels sensors instal·lats en La Marina, podem predir l’acumulació de sediments en el port esportiu, per la qual cosa l’equip de gestió del port pot realitzar un manteniment preventiu de manera proactiva”, assenyala Giray Pultar.

Aquesta app utilitza sensors d’ones marines, un perfilador de corrents d’aigua, un sensor de qualitat de l’aigua i un monitor de vent. L’aplicació realitzarà un mapa que visualitzarà els sediments i els punts bruts de les àrees que necessiten ser gestionades.

El regidor d’Innovació i Gestió del Coneixement de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, encarregat del lliurament d’aquest premi, destacà que idees com aquestes “ens confirmen la necessitat de competicions com el hackaton. Aquestes app van encaminades a la resolució de problemes i a la millora de la sostenibilitat de la nostra ciutat”. Galiana recalcà, a més, la col·laboració amb La Marina; “En Missions València 2030 volem que la innovació tinga un focus humà, col·laborar amb tot l’ecosistema, oferint la ciutat com a laboratori i donant a conèixer el valor social dels projectes”

Control de visitants a La Marina

El segon premi, FollowMeFog- va recaure en un equip format també per membres de diversos països -Espanya, Regne Unit i Pakistan- i empra les dades dels sensors d’oratge, trànsit, etc. per subministrar informació de l’afluència de gent als visitants de La Marina i als propis restaurants. “Amb aquesta informació, els restaurants poden, a més, emetre promocions als clients, animar a visitar-los en moments que s’espera poca assistència”, explicà Francisco Mahedero, estudiant de la Universitat Politècnica de València.

Per últim, el tercer premi anà a parar a l’equip Kal-bai-saki, procedent  de la India, qui ha ideat una aplicació que controla multituds en temps real per a limitar el número de visitants a La Marina. “L’app obté dades dels sensors de comptatge de persones, instal·lats a La Marina”, resumí Gairik Aluni.

Projecte FogGuru

El Hackaton #HackTheFog posa el punt i final del demostrador del projecte FogGuru a València. El projecte va començar fa 3 anys i Las Naves ha sigut el responsable de muntar el laboratori urbà -amb més de 30 sensors de diversos tipus (temperatura, vent, corrents marins, etc.)- en La Marina de València.

El projecte ha permès que dos grups de 8 doctorands/investigadors i investigadores de diverses nacionalitats, hagen treballat en aquest “living lab” amb gestió de dades basada en “fog computing” o “computació en la boira”.

Las Naves ha format part de FogGuru amb les universitats de Rennes 1 i TUBerlín, l’organització de la CE per a la innovació en el sector digital, EIT Digital, l’empresa tecnològica italiana U-Hopper, i Elastisys, una empresa spin-off de la universitat d’Umea (Suècia).

(Acte de lliurament de premis: https://youtu.be/iqp_yXMzMN4)

 

Al navegar per la web acceptes l'ús de cookies més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close